”What do you have that I haven´t closer to home”
…så sa Roger Brooks när han besökte Östersund under guldgalan för två veckor sedan. Hans seminarium handlade just om reseanledningar och hur viktigt det är att en destination hittar just sitt eget varumärke, sin unika produkt och reseanledning. När man som destination har något att erbjuda, som jag som gäst inte kan hitta på närmare håll- DÅ finns det en klar reseanledning! Här i Dubai finns det helt klart många reseanledningar för många av oss: Bra shopping i kanske en av världens största, lyxiga och förnämligaste varuhus, Ski Dubai- slalombacke innomhus för den som vill åka skidor, Burj Khalifa, världens högsta byggnad med sina dryga 800 m. Här finns även ett av världens största akvarium som så småningom kommer ha över 33 000 fiskar. Dessutom har gallerian en isbana med olympisk standard, sol och bad som är fantastiskt….listan går att göra lång.
I dag har jag visat mamma en del av detta: Ski- Dubai, den 400 meter långa skidbacken som är byggd innomhus i direkt anslutning till shoppingcentret, http://guidepal.se/dubai/sevardheter/aka-skidor-pa-ski-dubai
Vi har också varit upp till 124: våningen i Burj Khalifa och sett Dubai från ovan:-), shoppat tills vi nästan ”droppat” och sett akvariumet med alla fiskar.
I morgon kanske ett möte till med några riktigt duktiga affärskvinnor som jobbar med tursim och företagsetableringar här i UAE. Förhoppningsvis också ett trevligt återseende med Christoffer och hans fru Margareta, som jag lärde känna första gången jag var och jobbade för 15 år sedan.
Annorlunda jaktbloggar blir det dessa dagar…